Saturday, December 11, 2010

Post Penenang Jiwa

Assalamualaikum wbt


Sidang dewan yang penuh angin sekalian

Berdirinya saya disini akan melakukan 2 tugas :

pertama, saya akan menenangkan sidang hadirat sekalain. Jadi diharapkan agar sahabat-sahabat dewan dapat bersabar dan jangan disebabkan arab kita yang berpecah belah. Terdapat kepincangan disitu.

kedua, diharap selepas post kali ini. Sidang hadirat tidak lagi bertindak agresif dan teruskan kehidupan seperti biasa. Kenapa? saya memberikan 2 rasional :

a) insyaAllah pada masa akan datang (terdekat) kita akan mengadakan (dengan izin yang dipertua) 'conference' sesama dengan admin. Disinalah dimana segala-gala kepincangan atau kesilapan yang telah dilakukan oleh pihak kerajaan dapat kita dedahkan seterang-terangnya.

b) Sudah terang lagi bersuluh, pihak kerajaan telah melakukan pelbagai penindasan terhadap kita namun adakah kamii sebagai pihak pembankang akan berdiam diri? Tidak, selama ini kami telah fikir dan musyawarah memikirkan penyelesaian bagi masalah kita. Tidaklah kami hanya menjadi tunggul kayu yang kerjanya hanya terpajak berlandaskan tanah sahaja.


Sebelum saya menarik diri, izinkan saya menggulung perbincangan kali ini. Conference (dengan izin yang dipertua) akan dilaksanakan demi memjaga kebajikan rakyat. Sekiranya tiada apa-apa, tindakan susulan akan dilakukan kerana kami akan terus berjuang demi kemaslahatan masyarat.

Mohon terus membangkang

0 HoT sTufF:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More