Tuesday, December 28, 2010

apa yang penting?KERJASAMA

assalammualaikum wbt..

first of all, selamat menghadapi peperiksaan buat kwn2 smue..
just nak buat announcement...

kalau sesape yang masih ingat projek kte untuk exam sem lepas,insya allah kite akan teruskan lagi projek mengCOPY soalan pekse ikot num ID masing2..
kali ni, mohon kerjasama student ber nombor ID 61-150 untuk laksanakan tugas anda!
jd..tugas skrg..match kn num anda dgn num soalan yg akn di copy nnti..xde la mse exam br nk kire kn...
then, soalan2 tu boleh la diserahkan kpd Ketua Unit Exam Malignant Mumtaz programme - Syahmi n Syrrul Farah (ketua section 2) atau mane2 SR after exam nanti..

and about our second batch meeting..

***********petikan blog ust salman maskuri..

Siapa yang ada kuasa untuk memilih pimpinan dalam apa jua sitiuasi (walau pun sekadar ketua rumah/kelas) ia mempunyai tanggung jawab yang sangat berat kerana kewajipan kepadanya untuk memilih yang paling diredai oleh Allah dan Rasulnya. Kesemua manusia , persatuan, parti dan sebagainya ada membuat kesilapan. Nabi saw sendiri sebagai pemimpin agung juga ditegur secara terang – terangan oleh Allah dalam surah Abasa. Kita hendaklah memilih pemimpin yang kurang kesilapan dan kesalahannya serta lebih disayangi oleh Allah dan Rasulnya. Oleh itu kita wajib memilih pemimpin yang lebih diredai oleh Allah dan Rasulnya.

Nabi saw bersabda:
“ Sesiapa yang yang melantik seorang lelaki untuk mengurus dan memerintah satu kaum sedangkan ada yang Allah lebih reda daripada lelaki tersebut , sesungguhnya dia telah mengkhianati Allah, Rasulnya dan orang-orang beriman.”
Hadis riwayat Hakim dari Ibnu Abbas.



*****************************
masih ada masa untuk berfikir siapa yg akan mengemudi batch kte lepas ni..
**buat kalian-kalian yang bakal menerima tugas yang lebih mencabar after 31 disember 2010 ni,selamat maju jaya!!ALL THE BEST!! we always pray the best for u guys..jazakumullahu khairan kathira ats sumbangan selama ni...

0 HoT sTufF:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More