Tuesday, April 12, 2011

RUMAH SEWA YANG TELAH DISENARAI HITAM!!

Assalamualaikum wbt..

Disini saya ingin mengingatkan kepada seluruh siswazah PERUBATAN berkaitan dengan rumah yang telah disenaraihitamkan oleh kami,Unit Perumahan PCI,iaitu di syari' El-Anba Yuhannas di camp shizar,yang terletak di bahagian dalam camp shizar,berdekatan dengan pasar dan masjid nur islam..

rumah tersebut terletak di tingkat 4,sewa bulanan sebanyak 1700@1800LE (sebelum ini)..di lorong yang mempunyai ramai pelajar2 malaysia..

terdapat laporan oleh mahasiswi yang telah menyewa rumah tersebut,bahawa mereka telah ditipu oleh tuan rumah mereka(mama)..mereka dikehendaki membayar sebanyak 600LE untuk bil elektrik sebulan,dituduh merosakkan barang2 rumah tersebut dan macam2 lagi tuduhan sehingga pernah diugut untuk membawa ke mahkamah oleh tuan rumah tersebut..

mereka dikenakan bayar hampir 4000LE untuk keluar dari rumah itu..sekarang pelajar-pelajar tersebut sudah pun berpindah ke rumah yang lain dan menasihati kami supaya tiada pelajar malaysia yang menyewa di rumah itu lagi.

perkara yang sama telah berlaku kepada penyewa sebelum mereka,juga pelajar wanita perubatan..

kami di pihak unit perumahan PCI telah mendapat laporan bahawa terdapat beberapa kumpulan akhawat yang datang ke rumah tersebut bagi tujuan untuk menyewa.dan mereka dibawa oleh mahmoud(simsar) dan hamdi (bekas pekerja mara)..

jadi kami menegaskan kepada mereka yang terlibat atau sesiapa yang sedang mencari rumah agar tidak menyewa dirumah yang telah disenarai hitamkan oleh kami,kerana untuk keselamatan dan mengelakkan masalah yang sama..
Jika perkara ini berlaku di satu rumah,ia boleh merebak ke rumah-rumah yang lain..

Diharapkan para sahabat dan mengambil cakna dengan kejadian yang telah berlaku..

kerjamasama para sahabat amat dihargai..

segala pertanyaan boleh hubungi kami,

Muhammad Shahir bin Mohd Nadzir (011 491 1645)
Ketua Unit Perumahan PCI 11/12

Alliah Hanum (011 3606896)
Timbalan Ketua Unit Perumahan PCI 11/12

0 HoT sTufF:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More