Tuesday, May 4, 2010

Lifeline 4 Gaza misi 48 jam











Assalamualaikum wbt.


Pada first year. Kita ada misi utk dua hari ni. Seperti dimaklumkan, sebelum ini ada dilancarkan Lifeline for Gaza dimana kutipan derma telah dijalankan bagi menyumbang kepada saudara kita yang mengalami kesusahan di Gaza. target kita adalah keseluruhan adalah 200 ribu. Jadi amat diharapkan agar semua dapat menyumbang dan menolong saudara kita yang berada di Gaza. Once in a life time kita boleh tolong saudara kita dan bukan hanya menonton dari kaca TV atau sekadar mendengar kabar berita sahaja. :)


Kalau cairo boleh smpai 100 ribu, Mansura 60 ribu, tanta 50 ribu xkan kita tidak boleh...?
Target first year:20 ribu. InsyaAllah. Kalau lebih lagi bagus :) .Niat bukan hendak bertanding tapi untuk dinaikkan semangat bagi menolong sahabat kita.Moga kita dapat mencapai target yang ditetapkan agar keperluan saudara kita dapat ditampung. Jika mak cik pak cik Gami' Ibrahim atau Camp zaezar boleh kita dermakan, apatah lagi saudara kita yang berada di bumi sendiri tetapi ditindas musuh islam.


Jika kita tidak dapat menolong agama Allah dari segi jasmani atau lain2. Moga dengan cara menderma ini, kita boleh gunakan alternatif ini untuk menolong saudara seagama dengan kita. Mudah-mudahan dengan dermaan tersebut, banyak nyawa dapat diselamatkan dan agama islam dapat ditegakkan semula dengan penyelamatan nyawa2 para mujahid kita di Gaza.

Moga Allah merahmati orang-orang yang bermurah hati dan berhati ikhlas dalam setiap perbuatannya.



Nabi Sallallahu 'alaihi wasallam bersabda yang maksudnya : “Tidak (dibenarkan) hasad dengki melainkan pada dua perkara, (iaitu): Seorang yang dikurniakan oleh Allah harta yang banyak, lalu dia menaburkan harta itu pada perkara-perkara yang benar, dan seorang yang diberikan oleh Allah ilmu, lalu dia mengamalkan ilmu itu serta mengajarkannya (kepada orang lain).” (Hadits riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

1 HoT sTufF:

derma2.........jgn fikirkan dermatome sajer... sejenak bersama rakan2 khususnya saudara kita... mari2.... ^-^


~s.a~
~ssfss~

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More