Monday, August 15, 2011

Wahai penulis-penulis sekalian



Assalamualaikum wbt dan selamat pagi buat kawan-kawan di Malaysia dan Di Mesir
Pic
Jangan bersedih andai rindu Malaysia kerana Di Malaysia mereka merindui Mesir betul?

Disamping kekosongan ini, saya ingin mengisi ia menjadi lebih bersinar-sinar lagi

Ini bukanlah post kosong tetapi mempunyai perkataan yah!

Disamping kesibukan rakan-rakan bercuti, makan, beramal, belajar dan menulis

Disini kami buka talian untuk siapa sahaja yang ingin berkongsi atau ingin berdakwah

Berkongsi

Disini berkongsi boleh membawa beberapa makna iaitu :

1) menceritakan pengalaman sepanjang ia hidup untuk dijadikan pengajaran
2) meletakkan mana-mana link blog, nota, video dan apa-apa sahaja bagi memanfaatkan cuti kita ini

Berdakwah

Kenapa berdakwah?

Saya tahu ramai diluar sana ingin membuat sesuatu sepanjang kehidupan beliau agar dapat dijadikan manfaat untuk semua dan tidak lain dan tidak bukan untuk dijadikan bekalan akhirat. Berdakwah adalah medan yang sukar untuk dilaksanakan namun banyak manfaatnya jika dakwah itu berjaya. Oleh itu kami menyediakan ruang untuk mana-mana rakan yang ingin menggunakan medium blog yang "hot" seperti MumtazBazz ini untuk menyampaikan mesejnya.

Dakwah ini tidak terkecuali untuk siapa-siapa. Semua digalakkan untuk berdakwah tidak kiralah lelaki ataupun perempuan. Walaupun kita sering lihatorang yang berada di kaca Tv, orang lain yang menulis dalam blog (saifulislam, zainuddin, ridhuan tee & etc). Namun semua itu adalah pendorong untuk kita semua berdakwah dengan menjadikan mereka contoh pergerakan.

Mengapa perlunya dakw

Allah berfirman (yang artinya), “Dan ingatlah ketika suatu kaum di antara mereka berkata, ‘Mengapa kalian tetap menasihati suatu kaum yang akan Allah binasakan atau Allah akan mengazab mereka dengan siksaan yang amat keras?’ Maka mereka menjawab, ‘Agar ini menjadi alasan bagi kami di hadapan Rabb kalian dan semoga saja mereka mau kembali bertakwa’.” (Qs. Al-A’raaf: 164)

Syaikh Ibnu Utsaimin rahimahullah mengatakan, “Kalaulah bukan karena amar ma’ruf dan nahi mungkar niscaya umat manusia (kaum muslimin) akan berpecah belah menjadi bergolong-golongan, tercerai-berai tak karuan dan setiap golongan merasa bangga dengan apa yang mereka miliki…” (Majalis Syahri Ramadhan, hal. 102)

Semua mesti sudah mendengar ura-ura keputusan betul tak? jadi alang-alang pintu langit sudah terbuka luas, Kita sama-sama doakan untuk keputusan yang baik untuk sem 4 dan yang mengulang. Moga Allah permudahkan urusan pengulangan peperiksaan kawan-kawan kita bermula 24 sept.

Saya sudah berdoa, bagaimanapula dengan anda..? :D

0 HoT sTufF:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More