Sunday, July 24, 2011

PHOTOS TALK

Poster 12: 'Membantu orang yang dalam kesulitan'
(Hasil kreatif Tahun 4)
..."Kitalah orang yang Allah jadikan untuk berada di samping mereka -untuk membantu mereka. InshaAllah, Allah akan kurniakan orang lain yang lebih baik untuk membantu kita..Moga-moga setiap waktu yang digunakan untuk membantu saudara-saudara kita dalam kesusahan,Allah gandakan keberkatan dalam kehidupan kita." -dipetik dari artikel sumbangan Tahun 4.

Poster 13: 'Menepati janji'
(Hasil kreatif Tahun 1)
“Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu mengatakan apa yang tidak kamu kerjakan? Amat berat kebencian di sisi Allah bahawa kamu mengatakan apa yang tidak kamu kerjakan." [as-Soff:2-3]

Poster 13: 'Toleransi dan pemaaf terhadap saudaranya'
(Hasil kreatif Tahun 5)
..."Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa,(iaitu) orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang maupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan." Ali-Imran: 133-134.

A real muslim... forgives one another ;)

Poster 14: 'Memasukkan kegembiraan dalam hati saudaranya'
(Hasil kreatif Tahun 2)
..."Barangsiapa yang menemui saudaranya sesama muslim dengan sesuatu yang dicintai Allah, untuk menggembirakannya dengan hal tersebut, maka Allah akan memberikan kegembiraan kepadanya di hari kiamat." (HR. Thabarani)

Poster 15: 'Bermanfaat bagi orang lain dan menjauhkan kemudharatan bagi mereka'
(Hasil kreatif Tahun 3)
**Apa kaitan 'Nemo' dengan topik ini? Sila rujuk artikel yang berkaitan :)

Poster 16: 'Mendahulukan bakti kepada ibu kemudian bapa'
(Hasil kreatif Tahun 4)
...Dalam sebuah hadis Rasulullah saw, disebutkan bahawa suatu hari datanglah seorang lelaki kepada Rasulullah saw seraya berkata : “Wahai Rasulullah saw, siapakah orang yang paling berhak untuk aku pergauli dengan baik?”. Rasulullah saw menjawab, “Ibumu”. Lelaki tadi bertanya : “Kemudian siapa lagi?”. Rasulullah saw menjawab : “Ibumu”. Lelaki tadi bertanya : “Kemudian siapa lagi?”. Rasulullah saw menjawab : “Ibumu”. Lelaki tadi bertanya : “Kemudian siapa lagi?”. Rasulullah saw menjawab : “Ayahmu”.

We.Are.Real.Muslims [WARM] -Fasa 2: 'Hold My Hand'

0 HoT sTufF:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More